кремлівська пропаганда обходить заборони ЄС в інтернеті та соцмережах – АР

17:40 09.08.2022

Попри кроки Євросоюзу із запобігання поширенню російської дезінформації, пропагандисти рф знаходять шляхи для обходу обмежень.

Про це повідомляє АР, передає Укрінформ.

Зазначається, що американська компанія NewsGuard, яка вивчає та відстежує дезінформацію в інтернеті, виявила 250 сайтів, які активно поширюють російську дезінформацію про війну в Україні.

У NewsGuard заявили, що через майже шість місяців після блокування Європейським Союзом двох головних пропагандистських каналів кремля, Sputnik та RT, кількість сайтів в мережі, що просувають той самий контент, різко зросла.

росії вдалося обійти заборону на поширення дезінформації за допомогою кількох чинників – ребрендингу пропагандистських джерел, перекладення частини обов’язків з поширення пропаганди на дипломатів та розміщення значної частини контенту на сайтах, які раніше не мали очевидних зв’язків з Росією.

Заяви на цих сайтах включають звинувачення в тому, що кілька смертоносних російських атак нібито були постановкою української армії, щоб заручитися міжнародною підтримкою, що Президент України Володимир Зеленський симулює публічні виступи або що українські біженці скоюють злочини в Німеччині та Польщі.

Повідомляється, що деякі сайти видають себе за незалежні аналітичні центри чи новинні видання. Близько половини з них – англомовні, інші ведуться французькою, німецькою чи італійською мовами. Багато з цих сайтів були створені задовго до повномасштабної війни і не були явно пов’язані з російським урядом, поки раптом не почали повторювати кремлівські тези.

Наголошується, що російські пропагандисти доволі успішно обходять обмеження, введені ЄС, на платформах соцмереж. YouTube, TikTok і Meta, якій належать Facebook та Instagram, пообіцяли видалити RT і Sputnik зі своїх платформ в Європейському Союзі, але дослідники виявили, що в деяких випадках усе, що росія мала зробити, щоб обійти заборону, — це опублікувати свій контент з іншого облікового запису.

Disinformation Situation Center, європейська коаліція дослідників дезінформації, виявила, що певний відеоконтент RT з’являвся в соціальних мережах під новим брендом і логотипом. У випадку з деякими відеоматеріалами бренд RT просто видалили з відео та перепостили цей матеріал на новому каналі YouTube, на який не поширюється заборона ЄС.

Фелікс Картте, старший радник британської некомерційної організації Reset, вважає, що більш агресивна модерація контенту в соціальних мережах може ускладнити для росії обхід заборони.

«Замість того, щоб запроваджувати ефективні системи модерації контенту, вони грають у гру «вдар крота» з дезінформаційним апаратом кремля», – сказав Картте.

Теми:

Ще на цю тему